Het Kontichse sportmarketingbureau SportsCom brengt tourorganisator ASO naar Mechelen voor het achtste SportsCom Café. Dat heeft plaats op 22 januari vanaf 17.30 uur in Re:Flex Mechelen, Schaliënhoevedreef 20 A-J.
Naar aanleiding van de start van de Tourrit van 6 juli in Antwerpen haalt SportsCom niet alleen Tourorganisator ASO naar Mechelen om toelichting te geven bij de Ronde van Frankrijk en de Waalse klassiekers, maar ook Tourwinnaars Bernard Thévénet en Lucien Van Impe. Tijdens dit SportsCom Café analyseren de organisatoren de impact van wielermonumenten als Van Impe en Thévenet op media en publiek. Tevens worden de mogelijkheden onderzocht die sportevenementen en -vedetten bieden op het vlak van city marketing, regionale economie, sponsoring en brand activation.
Wie bang is van de files rond het aanvangsuur, mag gerust een uurtje vroeger komen. Vanaf 15.30 uur kunnen deelnemers in alle rust nog even werken in het flex-office naast de zaal waar het SportsCom
Café zal plaatshebben. De Re:flex Hub stelt zijn co-workingspace met gratis faciliteiten zoals internet, multifunctionals, quiet corners en koffie ter beschikking.
Jean-Baptiste Jous en Bastien Delmaille van Tourorganisator ASO zullen het hebben over de mythe van de Tour de France en zijn internationale en locale impact op de media en het zakenleven. Yvo Hoppers van Boels Rental, met onder meer een vestiging in Lier, evalueert de ROI die het bedrijf haalde uit het partnership met de Ardense klassieker De Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. De twee vertegenwoordigers van ASO stellen de Waalse klassiekers voor aan de hand van enkele kerncijfers en van de commerciële mogelijkheden die daaruit voortvloeien.
Tenslotte blikken van Impe en Thévenet terug op hun tourzeges uit de jaren zeventig en volgt er een netwerkmoment in aanwezigheid van de sprekers.