Social Seeder krijgt financiële injectie van 500.000 euro

socialseederHet internetbedrijf Social Seeder heeft een kapitaalsinjectie van 500.000 euro gekregen van diverse privé-investeerders. Met het nieuwe kapitaal wil de in Mechelen gevestigde startup werken aan de uitbouw van het bedrijf. “We willen hiermee vooral een versnelling hoger schakelen op het vlak van groei”, zegt medeoprichter Dado Van Peteghem.

Social Seeder is een online platform waarmee organisaties hun ambassadeurs kunnen identificeren en activeren via sociale media. “Een honderdtal collega’s of fans die echt achter een boodschap staan, hebben meer impact dan de traditionele reclameboodschappen van een bedrijf”, weet CEO Patrick De Pauw. “Door hen te vragen om campagnes te delen met hun sociaal netwerk, ontstaat een digitale mond-aan-mond campagne.”

In 2013 werd het platform opgericht met het oog op het veranderende communicatielandschap. Sindsdien sprongen al verschillende grote organisaties op de kar. Zo wist Social Seeder al samenwerkingen aan te gaan met onder andere Belfius, Proximus, BMW, Securex en Pepsico.

“Vanaf begin 2015 begonnen we uit te kijken naar potentiële investeerders. Het product stond er en het aantal organisaties waarmee we samenwerkingen afsloten, bleef groeien. Nu de interesse uit het buitenland steeds groter wordt, is een versnelling hoger schakelen inzake internationalisering een logische stap die we moeten zetten”, zegt Dado Van Peteghem die Social Seeder mee heeft opgestart en samen met het managementteam verantwoordelijk is voor uittekenen van de strategie.

En Social Seeder neemt deze groeifase serieus. “Nu we ons kantoor geopend hebben in Mechelen is het de bedoeling om de expertise die reeds in het bedrijf aanwezig is te bundelen met kwaliteiten van nieuwe krachten om een definitieve doorbraak waar te maken. Naast de aanwerving van 3 extra developers, willen we nu werk maken van de uitbouw van een internationaal verkoopsteam om zo snel mogelijk de stap te zetten naar de buurlanden. De uitbreiding richting Nederland en Australië is al ingezet en de resultaten zijn er veelbelovend. Ons uiteindelijke doel moet de globale markt zijn. Social Seeder is immers uniek in z’n genre”, aldus CEO Patrick De Pauw.

Het bedrijf telt ondertussen 13 medewerkers. De dagelijkse leiding ligt in handen van Patrick De Pauw en Joeri Keuppens, die de organisatie verder zullen uitbouwen.