Sinds de coronacrisis hecht de Belg meer dan ooit belang aan duurzame en lokaal geteelde producten. Daarom wil BelOrta de Sint overtuigen om tijdens zijn passage in ons land peren in de schoenen van de kinderen achter te laten. “De peer is een op-en-top Belgisch product en dankzij zijn zoete, zachte en sappige smaak dé ideale kindersnack”, zegt Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing bij BelOrta. “Bovendien kunnen onze perentelers een steuntje in de rug gebruiken door de aanhoudende Russische boycot. Dus waarom zou Sinterklaas niet eens lokale peren uitdelen in plaats van mandarijnen die vanuit exotische bestemmingen geïmporteerd worden? Op die manier bezorgt hij kinderen de perfecte gezonde snack – boordevol vezels, mineralen en tal van vitamines – en ondersteunt hij ook het klimaat en de Belgische perentelers.”
25.000 peren voor schoolgaande jeugd
Om Sinterklaas alvast een handje toe te steken, deelt BelOrta 25.000 Conference peren uit aan meer dan honderd scholen in de provincies Limburg en Antwerpen.
“In België worden jaarlijks meer dan 350.000 ton peren geteeld. We hopen dat ons startschot zowel lokaal als nationaal zoveel mogelijk scholen, andere organisaties en ouders aanzet om dit voorbeeld te volgen”, zegt Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing bij BelOrta.