Sanoma Media Belgium verkoopt titels aan Nethys

sanomaIn mei van dit jaar kondigde Sanoma Media Belgium (Mechelen) zijn nieuwe strategie aan die inhield dat voortaan de nadruk zou worden gelegd op de domeinen Vrouwen en Home & Deco.
De mediagroep zal zoals eerder al aangekondigd zijn activiteiten in andere domeinen verkopen. De verkoop van de Franstalige bladen Moustique en Télé Pocket sluit aan bij die strategie. Moustique en Télé Pocket worden verkocht aan L’Avenir Hebdo, onderdeel van Nethys.

Met de overname door Nethys kunnen de merken Moustique en Télé Pocket volgens Sanoma Madia Belgium de toekomst met vertrouwen tegemoet zien.

Henk Scheenstra, CEO van Sanoma Media Belgium: “Sanoma streeft naar een gezonde en duurzame exploitatie en een vruchtbare diversificatie van onze kerndomeinen (Vrouwen en Home & Deco) naar digitale platformen toe. Moustique en Télé Pocket passen daardoor niet langer in de strategie van Sanoma. Toch gaat het om erg succesvolle bladen met een lange geschiedenis en een sterke waarde op de Franstalige markt. We zijn er zeker van dat Nethys de toekomst van deze titels op lange termijn kan verzekeren.”

Met deze transactie verwerft Nethys via zijn dochtermaatschappij L’Avenir Hebdo twee bladen waarin het sterk gelooft en die zeker hun plaats zullen vinden binnen de organisatie.

Pol Heyse, directeur van L’Avenir Hebdo: “Met Moustique en Télé Pocket neemt Nethys twee televisiemagazines over die een grote faam genieten op de Franstalige markt in België. Moustique heeft een eerder unieke positionering: het is tegelijk een nieuws- en een televisiemagazine en vormt daarmee de perfecte aanvulling op ons inhoudsgamma. We willen deze magazines een toekomst geven, niet alleen in hun papieren vorm maar ook in de nieuwe digitale formaten die VOO momenteel uitwerkt.”

Beide partijen werken nauw en actief samen om het dossier nog voor het einde van dit jaar af te sluiten. Tot die tijd worden de betrokken merken verder gepubliceerd en beheerd door Sanoma.