Yves Berlize wordt vanaf 1 april de nieuwe CEO van het Mechelse mediabedrijf Sanoma Media Belgium. Hij volgt de huidige CEO Henk Scheenstra op die het bedrijf verlaat.
De benoeming van Berlize is het gevolg van een aanpassing van de managementstructuur van het bedrijf. Het afgelopen jaar voerde Sanoma Media Belgium een reorganisatie uit door focus aan te brengen in haar merkenportfolio. De nieuwe managementstructuur sluit nu beter aan op de organisatie. Door zich te richten op de domeinen Vrouwen en Home Deco gecombineerd met digitale groei, wil het bedrijf zich verzekeren van een duurzame toekomst.
Yves Berlize heeft een zeer ruime ervaring in de mediasector en vervult momenteel de rol van Domain Director Women binnen Sanoma Media Belgium. Berlize over zijn benoeming: “Ik ga deze uitdaging aan met grote fierheid over onze sterke merken en met veel goesting om de digitale activiteiten verder uit te bouwen!”
De benoeming van Yves Berlize brengt geen wijziging mee in de gekozen domeinstrategie van Sanoma en haar plannen om digitaal verder te groeien.
Peter de Mönnink, CEO van Sanoma BeNe: “Met de benoeming van Yves hebben we een sterk lokaal management gevormd in België. Ik heb er vertrouwen in dat hij samen met zijn teams de gekozen strategie succesvol voort zal zetten.”
Henk Scheenstra was de afgelopen twee jaar CEO van Sanoma Media Belgium. Na ruim 21 jaar verschillende rollen binnen Sanoma bekleed te hebben, verlaat hij nu het bedrijf. De Mönnink: “Henk heeft veel betekend voor Sanoma. Hij is iemand die met passie en kennis van het vak heeft bijgedragen aan onze merken en de groei van het bedrijf in al die jaren. We zijn Henk veel dank verschuldigd voor zijn inzet die dit bedrijf voor een groot deel heeft gemaakt tot wat het nu is: een crossmedia bedrijf met potentie.”