MECHELEN – Mediahuis (waartoe ook Made in Mechelen behoort), IPM, Pebble Media uit Mechelen en Skynet lanceren op vrijdag 27 maart “Samen Impact” en geven aan de lokale handelaars gratis banners weg op hun websites.
Dit initiatief ondersteunt lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, met marketing- en communicatiemiddelen. Zelfstandigen en zaakvoerders van lokale bedrijven blijven tijdens de coronacrisis niet bij de pakken zitten. Ze plooien zich dubbel en gaan op zoek naar creatieve manieren om hun zaak te doen blijven draaien.
Samen Impact
Met “Samen Impact” en het gratis ter beschikking stellen van miljoenen banners, willen de vier partners van deze actie de lokale handelaar helpen in de communicatie over zijn webshop, zijn thuislevering service en andere initiatieven die hij plots op poten heeft gezet. Lokale handelaars kunnen hun banner uploaden via het platform samenimpact.mediahuis.be.
Positieve verhalen
Daarnaast creëerde MH Brand Studio ook een content platform op de nieuwssites van Mediahuis waar positieve en inspirerende verhalen rond creatief ondernemen ten tijde van de coronacrisis gebundeld worden.
Grote ondernemingen ondersteunen de lokale sector
De campagne biedt ook de kans aan grote ondernemingen om deel te nemen aan het project. Iedere week krijgt een merk exclusieve visibiliteit als partner. De campagne loopt nog tot en met 30 april, maar kan nog verlengd worden.
Geert Desager, Strategy Director Advertising bij Mediahuis: “We merken dat we als mediabedrijf en regionale speler vandaag een cruciale waarde hebben. Niet enkel naar onze lezer, maar ook naar onze adverteerder. We willen met “Samen Impact” echt meer doen dan enkel steun meegeven. Het gratis ter beschikking stellen van online mediaruimte is een opportuniteit voor kleine bedrijven om nieuw clienteel aan te boren en zo een moeilijke periode te overbruggen.“
Ook Koen Van Rhijn, CEO van het Mechelse Pebble Media wil graag mee zijn schouders zetten onder initiatieven die de economie in het algemeen en de lokale economie specifiek ondersteunen. “We hebben als digitale spelers de nodige technologische know how en data beschikbaar om de lokale ondernemers efficiënt en effectief te bereiken. Aangezien samenwerking in ons DNA zit, zijn we verheugd met dit initiatief en kijken we uit naar de reacties vanuit de lokale handelaars.”
Henry Visart, COO IPM Group, vindt het niet meer dan normaal dat de lokale mediaspelers hun krachten zouden bundelen om de lokale handelaars te hulp te schieten. “Wij danken onze mediapartners die ons geholpen hebben om dit mooie initiatief op te zetten.”
Bart Swimberghe, Head of Smart Advertising Solutions bij Skynet, is blij met dit gezamenlijk initiatief om de lokale economie te ondersteunen.