MECHELEN – Sportliefhebbers die nog op zoek zijn naar zomerse kledij kunnen binnenkort in Wijnegem Shopping Center en Shopping Stadsfeestzaal in Antwerpen terecht. Op beide locaties opent het Mechelse RYMND een pop-up waar het zijn collecties met een knipoog naar voetbal en wielrennen zal verkopen.
Het verhaal van RYMND begon in november vorig jaar toen de eerste collectie gelanceerd werd. Sport- en modeliefhebbers van elk geslacht en elke leeftijd konden meteen kennis maken met het nieuwe modemerk in de eerste pop-upzaak. Die bevond zich van 23 november tot 15 januari in de Schrijnwerkersstraat in Antwerpen.
“We zijn heel enthousiast over de respons van de mensen. De storytelling achter het merk werkt, want de belangstelling is groot. Mensen geloven echt in ons verhaal”, zegt Evert Winkelmans, die samen met Rutger Verbeek en zijn broers Roelof en Hendrik zaakvoerder is van RYMND. “We waren dan ook vastberaden om tijdens de sportzomer een vervolg te geven aan onze fysieke aanwezigheid.”
Ook nu blijft het Mechelse RYMND in Antwerpen, met een tweede en derde pop-up in Wijnegem Shopping Center en Shopping Stadsfeestzaal. “Het is op dit moment de meest interessante stad om een concept als het onze te lanceren. Er zijn daar meer potentiële Raymonds, laten we zeggen.” De pop-upzaak in Wijnegem zou half april de deuren openen. Die in Antwerpen volgt twee weken later.
Nog heel wat in petto
En met de rijk gevulde sportzomer die eraan komt, zet ook RYMND zich schrap. “We komen met een volledige productlijn die toegespitst zal zijn op de sportzomer. Daar vallen zowel het WK voetbal als de Tour de France onder”, aldus Evert Winkelmans. “Maar ook via evenementen en samenwerkingen zullen we onze storytelling in de sport nog duidelijker maken.”