RoboJob biedt zijn klanten nog meer mogelijkheden

Mill-AssistRoboJob, specialist in CNC-automatisatie uit Heist-op-den-Berg, heeft tevreden klanten, maar blijft verder inzetten op innovatie en vernieuwing. In juni werd zoals gewoonlijk een klantentevredenheidsonderzoek uitgevoerd. “Uit de eerste resultaten blijkt dat we hoog worden aangeschreven, zowel om onze producten als om onze dienstverlening. Dat doet ons uiteraard enorm veel plezier”, zegt Helmut De Roover, mede-oprichter en -zaakvoerder van het bedrijf.

Flexibiliteit is van groot belang in deze markt, en daarom blijft RoboJob innoveren. Het bedrijf  stelt opnieuw een innovatie voor die de flexibiliteit van de klant ten goede komt.

“Aangezien we ons met onze standaardproducten specifiek richten op de kleine tot middelgrote series, is het erg belangrijk dat alles snel en eenvoudig kan worden ingesteld”,  legt De Roovere uit. “Daar zorgen we niet enkel voor met onze software, maar ook met de instelmogelijkheden van onze tafel waarop de werkstukken kunnen worden gestapeld. Dankzij de opstelling van die tafel kan je met hulpstukken een tafel voor freesstukken inrichten voor zeer kleine werkstukken tot veel grotere met een lengte van 450 mm. Nu geven we onze klanten voor het frezen nog een extra keuze: desgewenst kan een klant voortaan ook zijn eigen rasterplaten maken en op de tafel installeren. Ook in de software kan hij dat makkelijk aangeven, en dan kan hij voor elke opdracht zelf bepalen op welke manier hij de tafel wil configureren: met onze hulpstukken, of met zijn eigen rasterplaten. Op die manier vergroten we opnieuw de flexibiliteit van onze klanten, en bovendien kan de klant zelf die rasterplaten maken. Dat scheelt ook weer in het kostenplaatje.”