Rise + Shine won de Honda pitch na een competitie met 8 bureaus. In de laatste ronde haalde Rise + Shine het met een aanpak waarin alle expertises van Springbok Groep samenkomen.
Voor Jean Durand, managing partner van Rise + Shine, is de win van het Honda Benelux content-marketingbudget het bewijs dat klanten de meerwaarde zien van de brede, geïntegreerde werkwijze van Springbok Groep. “Met onze specialisten in de verschillende bureaus excelleren we in heel wat communicatie-expertises. Maar we slagen er ook in om ze op de juiste manier samen te brengen. Zo konden we voor Honda customer journeys ontwikkelen die de doelgroep sterke emotionele ervaringen bieden en tegelijk op een data driven manier helpen om concrete marketingdoelstellingen te realiseren. Honda volgde ons ook in onze keuze voor Salesforce marketing cloud en zag onze meerwaarde als gecertificeerde partner. ”
Eén van die doelstellingen is Honda in het hoofd van de consument terug de plaats te geven die het verdient. “Honda is een supermerk”, vertelt Kim Verhaeghen, co-CEO van Springbok Groep. “Het heeft met de Power Of Dreams campagnes jarenlang Cannes gedomineerd. Ook vandaag staat de naam Honda voor kwaliteit, innovatie en topprestaties. Denk maar aan de F1 waar de Honda-motoren de krachtbron zijn van o.m. het Red Bull team. In de motorfietsen is de Honda Goldwing de referentie bij uitstek. En ook in grasmaaiers en buitenboordmotoren is de naam Honda dé norm.”
Magali Joyeux, Marketing Manager Automobile bij Honda, kijkt uit naar de samenwerking. “Onze keuze voor Rise + Shine was er een met overtuiging en enthousiasme. Het team heeft in de pitch aangetoond dat het ons merk echt begrijpt. Bovendien sloten de strategie en de creatie van Rise + Shine naadloos aan op wat we voor ogen hadden.”