“Het nieuw kantoor is er om onze medewerkers een ideale werkomgeving aan te bieden waarin ze hun talenten ten volle tot uiting kunnen laten komen en er ruimte is voor samenwerking en overleg”, legt Philip uit. “Daarnaast is het kantoor van WHY er natuurlijk ook om klanten en kandidaten te kunnen ontvangen in een professioneel en persoonlijk kader met respect voor ieders waarden.”
Persoonlijke touch
Een persoonlijke aanpak vormt de rode draad voor WHY/ We Help You, dat voornamelijk IT-profielen selecteert. “Kandidaten face-to-face kunnen screenen is uitermate belangrijk. Tegenwoordig verlopen dergelijke gesprekken vaak via Teams. Dat is gemakkelijk, want je moet jezelf niet verplaatsen. Maar dat is toch een stuk afstandelijker dan iemand in levenden lijve te kunnen leren kennen”, vindt Philip. “We merken dat ook aan de positieve commentaren die we van onze klanten al hebben mogen ontvangen. Een persoonlijke, menselijke touch loont. Zeker in deze sector, want uiteindelijk draait het toch om mensen, hé.”
De uitbreiding naar een moderne kantoorruimte vormt ook een eerste bouwsteen om als relatief jong bedrijfje te groeien, al wil het dat op een organische manier doen. “Stap voor stap”, zegt Philip. “We willen absoluut niet te hard van stapel lopen. Liever een gedegen, persoonlijke service hanteren, dan in één keer te groot te willen zijn en uiteindelijk dat warme, menselijke karakter verliezen. Echt de tijd nemen om naar mensen te luisteren blijft een cruciaal gegeven in de rekruteringswereld”, benadrukt hij.
“Daarom dat we ook op dezelfde locatie gebleven zijn. We zouden er ook voor kunnen kiezen om ons op een bedrijventerrein neer te poten, maar dan boeten we in aan onze eigenheid. Voorlopig blijven de we mensen ontvangen in de huiselijke sfeer van onze thuis. Dat stelt toch sneller op het gemak dan de ietwat killere omgeving van een doorsnee rekruteringskantoor in de stad”, aldus Philip Pousset.