De studenten van de bacheloropleiding Toerisme en Recreatiemanagement krijgen de kans om aan interessante en actuele projecten binnen het bedrijf te werken en voor Connections is de hogeschool niet alleen een partner in toegepast onderzoek, maar ook een kweekvijver voor nieuwe talenten.
Connections en Thomas More werkten al langer samen. In de voorbije jaren liepen heel wat studenten stage bij de Belgische reisorganisatie. “Maar een partner in education gaat een heel stuk verder”, zegt Geert Strobbe, unitmanager van de businessopleidingen in Mechelen. “Zo krijgt de partner in kwestie ook de kans om actief mee te werken aan het programma en mee vorm te geven aan de opleiding.”
Griet Troukens, opleidingsmanager van de bachelor Toerisme en Recreatiemanagement, hoopt dat de samenwerking kan bijdragen aan een nieuw elan voor de sector die door de coronacrisis zwaar getroffen werd. “We hebben een leerbedrijf Go More”, zegt ze. “De studenten die dat runnen, zullen voor Connections de reistendensen na corona volgen en de producten uit hun gamma onder de loep nemen. Slow travel en duurzaamheid zijn daarbij de rode draad. Voor bachelorstudenten is het altijd de max om aan echte, real life, projecten te werken.”
Ronny Bayens kijkt al uit naar zijn bijdragen aan de vormingsreeks More Seminars, waarin hij studenten hoopt te inspireren om te starten in de toeristische sector en meer bepaald bij Connections. “Wij zijn steeds op zoek naar nieuwe talenten met een drang om te ondernemen”, zegt hij.