MECHELEN – In opdracht van Mitsubishi Belux heeft het Mechelse Reality Matters een virtualrealityspel ontworpen. Op een interactieve manier laat het gebruikers kennismaken met de hybride Outlander PHEV. Daarnaast is het Mechelse bedrijf ook de Amerikaanse markt aan het veroveren.
Voor de deelname aan het Autosalon 2018 was Mitsubishi op zoek naar een interactieve mogelijkheid om hun Outlander PHEV in de kijker te zetten. “Interactieve augmented en virtual reality is onze hoofdactiviteit. We kwamen dan ook al snel op het idee van een virtualrealityspel uit”, zegt Kim Schaefer, managing partner bij Reality Matters.
Het spel geeft gebruikers een realistische eerste indruk van de Outlander PHEV. In een tijdspanne van 90 seconden moeten de spelers zoveel mogelijk wagens van stroom voorzien door hen correct in te pluggen. “Virtual reality is een heel nieuwe manier om aan merkenactivatie te doen. Je laat de klant op een heel interactieve en meeslepende manier kennismaken met je product. We zijn er dan ook van overtuigd dat immersive storytelling essentieel zal worden voor elk merk.”
Vestiging in Los Angeles
Reality Matters richt zich naast merkenactivatie ook op het gebruik van augmented, virtual en mixed reality voor trainingsdoeleinden. Zo heeft het Mechelse bedrijf een sterke samenwerking met Toyota Material Handling Europe lopen.
Om het klantenportfolio uit te breiden, werd eind 2017 een vestiging in Los Angeles geopend om ook de Amerikaanse markt te veroveren. Lopende gesprekken moeten ervoor zorgen dat Reality Matters er nog meer haar stempel kan drukken. “Tijdens ons bezoek aan CES en VR Fest in Las Vegas konden we alvast kennismaken met alle nieuwigheden op het vlak van virtual reality die er in de nabije toekomst aankomen. Dit soort van beurzen is een must voor iedereen in onze sector.”