MECHELEN – Op 19 en 20 juni bevindt Reality Matters zich in New York voor Media Match NYC. De Mechelse specialist in virtual, augmented en mixed reality mag er haar expertise en portfolio aan internationale investeerders en Amerikaanse mediabedrijven voorstellen.
Als 1 van de 10 Europese mediastart-ups is Reality Matters geselecteerd om deel te nemen aan de Media Match NYC, een organisatie van Next Media Accelerator, NYC Media Lab en Google News Lab. Durfkapitaalbedrijven zullen er, net als mediabedrijven zoals The Wall Street Journal, Associated Press en NBC Universal, met gespitste oren naar de verwezenlijkingen van het Mechelse bedrijf luisteren.
VRT heeft Reality Matters hiervoor geselecteerd naar aanleiding van de samenwerking tussen het Mechelse bedrijf en VRT Sandbox. Dat project zet samenwerkingen op tussen start-ups, innovatieve kmo’s en de openbare omroep om de kans te geven een concept of product digitaal, op televisie of op de radio te testen. In de afgelopen maanden heeft Reality Matters enkele AR-toepassingen voor onder andere Ketnet ontwikkeld.
Sneller groeien
Van de 10 geselecteerde bedrijven is Reality Matters de enige die zich toespitst op AR en VR.
“Voor ons is het dus de uitgelezen kans om enkele van onze interactieve projecten naar voren te schuiven. De bedoeling is om naast nieuwe klantencontacten ook een eerste Amerikaanse kapitaalronde te houden. Die is nodig om sneller te kunnen groeien en volgende stappen te kunnen zetten op de Amerikaanse markt”, aldus Kim Schaefer, managing partner bij Reality Matters.
Eind 2017 opende Reality Matters al een vestiging in Los Angeles. Daar werden intussen enkele projecten opgestart.