De Puurse handelaars hebben samen met het gemeentebestuur en Unizo Puurs bij Julien Mannenmode de P-PAS gelanceerd. Daarmee willen ze samen klanten aantrekken, belonen en de handelaars in hun online toekomst versterken. “In een veranderend winkellandschap van internetverkoop, baanwinkels, shoppingcentra en toenemende leegstand, is het belangrijk om verrassend uit de hoek te komen”, zegt burgemeester Koen Van den Heuvel.
De invoering van het digitaal platform biedt de gemeente en haar handelaars de mogelijkheden om communicatie- en marketingacties op maat van bewoners en bezoekers te voeren. Het resultaat is de gloednieuwe joyn-gemeentepas met de toepasselijke naam P-PAS. “In de week van 13 maart valt de P-PAS in zo’n 40.000 brievenbussen in Puurs en buurgemeenten”, zegt schepen voor Lokale Economie Erwin Spiessens. “Met de Puurse joyn-kaart spaar je in eerste instantie winstkansen om iedere week tal van P-bonnen of andere prijzen te winnen. Binnenkort zal men met de gemeentepas ook gemeentepunten kunnen sparen, die men kan verzilveren in kortingen of andere voordelen bij de deelnemende handelaars of bij gemeentelijke activiteiten.”
Joyn is het grootste Belgische loyalty- en marketingnetwerk, dat in september werd gelanceerd na de fusie van de drie marktleiders Qustomer, Het Opzet en Citylife. In Puurs nemen een 50-tal handelszaken deel. “Zij krijgen een tablet ter beschikking op hun balie, waarmee ze punten kunnen activeren op de P-PAS. Ze kunnen promotiebeelden naar keuze op hun tablet tonen, hun klanten via een nieuwsbrief informeren en eigen acties ontplooien.” Het platform is al actief in meer dan 20 steden en gemeenten, telt meer dan 5.000 handelszaken en 1,4 miljoen gebruikers. Naast de joyn-app met de universele klantenkaart is er ook de urban-app. Dit is een stadsapp met informatie op maat over handelszaken, events, nieuws, enzovoort. Alle informatie is gebundeld op een nieuwe, overkoepelende website www.beleefpuurs.be. Daarmee zet Puurs samen met de handelaars in op de digitale innovatie.