Pure Value

Pure Value lanceert innovatieve promodisplays

SINT-AMANDS – Door de instap van Business Angels van BAN Vlaanderen heeft Pure Value tijdens twee kapitaalrondes in totaal 450.000 euro nieuwe werkingsmiddelen aangetrokken. Zo wil het bedrijf uit Sint-Amands de productie en verkoop van het innovatieve product Proteus Smart Display op kruissnelheid brengen.

De oprichters van Pure Value, Bram van Schijndel, Geert Marivoet en Sandy Defauw, kwamen eind 2015 tot de vaststelling dat in de retailsector massa’s karton verspild worden aan displays die eenmalig gebruikt worden en dan in de afvalketen terechtkomen. Vanuit hun gedeelde passie voor het milieu besloten ze een innovatief product te ontwikkelen.

Bram van Schijndel: “We hebben de koppen bij elkaar gestoken in co-creatie sessies met een aantal grote retailers waaronder Delhaize, Carrefour, en merken als Coca-Cola, Unilever, P&G, Henkel, enzovoort. Daaruit is de idee ontstaan om een slim standaardproduct te ontwikkelen dat flexibel ingezet kan worden en dat waardevolle informatie oplevert omtrent de effectiviteit en rentabiliteit van een promo.”

Hun oplossing Proteus is opvouwbaar, telescopisch en modulair, heeft standaard afmetingen en kan geconfigureerd worden naar vorm en grootte van het product. Eind 2016 was het prototype klaar en heeft Pure Value een wereldwijd patent genomen.

Samenwerking met Ahmra

Om een wereldwijde standaard voor promodisplays te worden, ging Pure Value een samenwerking aan met Ahrma, een bedrijf dat innovatieve smart pallets produceert en vermarkt via een rental/pool model, dat een transponder ontwikkelde voor het meten en verzenden van data zoals temperatuur, schokken, locatie etc. Samen bundelden ze eind 2017 de krachten binnen de joint venture Ahmra Proteus Pooling.

Kort nadien deden kennisinvesteerders uit de board of inspirations van Pure Value een eerste kapitaalsverhoging van 150.000 euro. Business Angels Stijn en Stan Lowette van Investeringsmaatschappij Kambukka Holding stapten begin 2018 in het bedrijf, waardoor het kapitaal met 250.000 euro werd verhoogd. Daarnaast werd ook Philip Spriet opgenomen als investeerder in dit verhaal. Hij bracht 50.000 euro in.

De grote lancering wordt rond 1 september 2018 verwacht. Dan zullen de producten massaal beschikbaar worden in de markt. Het orderboekje is intussen al mooi gevuld dankzij samenwerking met distributeurs in diverse landen.