“We zijn vorig jaar vlak voor de Tour de France Femmes al ingestapt als shirt-sponsor en hebben daarvan de positieve impact gezien”, zegt Protime CEO Gille Sebrechts. “Die smaakte naar meer en daarom wilden we vol door gaan op het ingeslagen pad.”
“Als Protime hebben we de ambitie om Europees leider te worden in onze nichemarkt. We komen diezelfde drive en visie tegen bij de ploeg. Een duidelijke focus om Europees en zelfs wereldleider te zijn, maar ook een duidelijke focus op het vrouwenwielrennen. Als HR-tech bedrijf vinden we het ook onze plicht om een positieve impact te hebben op de samenleving en ook ons steentje bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke topics. Door de focus op het vrouwenwielrennen geloven wij alvast dat we een positieve impact kunnen hebben.”
“We zijn heel blij dat Protime in de ploeg is gestapt”, geeft Team SD Worx-Protime manager Erwin Janssen aan. “Het vrouwenwielrennen is de afgelopen jaren enorm in ontwikkeling en de verwachting is dat de sport de komende jaren verder blijft doorgroeien. Daardoor groeien de budgetten ook verder door. Met SD Worx en Protime, maar zeker ook Specialized, hebben we partners die de komende jaren mee willen groeien zodat we ons in de top van het vrouwenwielrennen kunnen handhaven.”
Op maandag 22 januari vindt de ploegenvoorstelling van Team SD Worx – Protime plaats.