MECHELEN – Aanpalend aan het hoofdkantoor in Mechelen, neemt PostNL België een nieuw pakkettendepot in gebruik. Dat doet het bedrijf om de toenemende vraag vanuit de markt te beantwoorden en optimaal voorbereid te zijn op de eindejaarsperiode.
“De groei in de e-commerce die we in de afgelopen maanden kenden was enorm. Corona heeft de consument de weg getoond naar de webwinkels. Het hoge volume aan te bezorgen pakjes blijft groot en we hebben onze capaciteit opgeschaald met ruim meer dan 50%,” zegt Rudy Van Rillaer, Managing Director PostNL België. “Om ons verder voor te bereiden op de drukte van de eindejaarsperiode en alle bestelde pakjes te kunnen blijven bezorgen, nemen we nu een nieuw depot van zo’n 5.000 m² in gebruik.”
PostNL België verwacht in de laatste maanden van het jaar nog een volumestijging. Dat is het logische gevolg van de voor de e-commerce traditioneel zeer drukke dagen, zoals Black Friday en Cyber Monday, Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar.
Begin deze maand start PostNL met 75 ritten per dag vanuit het nieuwe Mechels depot. In de loop van de maand komen er nog 50 ritten bij, zodat er tegen midden november dagelijks gemiddeld 20.000 pakjes vanuit dit nieuwe depot vertrekken.
Deze bezorgritten vertrokken eerder vanuit 3 van de 6 andere pakkettendepots die PostNL in België heeft. De ingebruikname van het depot in Mechelen komt er in afwachting van de voltooïing van het nieuwe hoogtechnologische sorteercentrum dat het bedrijf iets verderop in Willebroek bouwt. Alle bezorgers die midden november vanuit Mechelen rijden, verhuizen dan mee naar het depot in Willebroek.