Good news

Positief nieuws van het coronafront

MECHELEN / ZEMST / PUTTE – We beseffen maar al te goed dat we de voorbije weken heel veel slecht nieuws en onheilspellende berichten gebracht hebben vanwege de coronacrisis. Maar regelmatig krijgen we ook mailtjes op de redactie met info over hartverwarmende, originele of creatieve acties van ondernemers. Die willen we hieronder graag met u delen…


Mechels restaurant De Fortuyne bakt 600 cakejes voor AZ Sint-Maarten

“In deze bizarre tijden hebben ook wij ons restaurant De Fortuyne moeten sluiten. We zijn het niet gewend van stil te zitten en al zeker niet geen mensen meer te kunnen verwennen met lekker eten en fijne bediening. We wilden de mensen die blijven vechten een welgemeende dank u wel zeggen. Daarom bakten we 600 cakejes, verdeelden ze over 150 zakjes en brachten ze naar het AZ Sint-Maarten” vertelt Nikita Van Beersel van de Fortuyne. “We werden hartelijk ontvangen! Deze cakejes mogen werden verdeeld onder het personeel en aan iedereen wie we er een plezier mee doen en eventjes een lekker opkikkertje mee kunnen bezorgen. We bekijken en brainstormen elke dag wat we nog meer kunnen/mogen doen!”

Digitaal marketing agency Brandworks lanceert zemstonline.be voor handelaars uit Zemst 

Brandworks wil zijn steentje bijdragen en orde in de chaos brengen dankzij de lancering van het online platform zemstonline.be. Zaakvoerder Sem Govaert wil met zemstonline.be de Zemstse bedrijven geheel gratis toegang geven tot een online platform waar ze bijvoorbeeld gewijzigde openingsuren of leveringsmodaliteiten kunnen communiceren.
“Zo kan ieder bedrijf kort op de bal spelen en blijft de consument geïnformeerd. Dit geeft niet alleen de business een boost maar zorgt ook voor tevreden klanten.”
Brandworks maakt deel uit van marketing- en communicatiebedrijf The Working Group dat in deze tijden alles op alles zet om zijn bijdrage te leveren. Zo lanceerde deelbedrijf Printworks reeds (gratis) Coronastickers en andere materialen met veiligheidsmaatregelen voor de middenstand. Deelbedrijf Distriworks, gespecialiseerd in opslag en distributie, introduceerde dan weer een specifiek bedrijfsmodel om de huidige exponentiële groei van webshops te faciliteren.

Restaurant Grill ‘n’ Chill trakteert op een pintje bij café’s die deuren moesten sluiten

Restaurant Grill ‘n’ Chill startte met een take-away om het hoofd boven water te houden in deze coronatijden. Omdat ze beseffen dat de café’s in de buurt helemaal geen inkomsten meer hebben, trakteren ze hun klanten op een pintje in een van de cafés in de buurt. (Vinnie’s, Café De Heidebloem en Maxim’s Place).
Per aankoopschijf van 25 euro krijgt de klant een waardebon die hij na de coronacrisis kan gebruiken om iets gaan te drinken in een van de café’s. 
Een leuk extraatje voor de klanten en een hart onder de riem van de collega café-uitbaters die noodgedwongen de deuren hebben moeten sluiten.