MECHELEN – Magazine Plan O. Eerste hulp bij ondernemen helpt handelaars en ondernemers in horeca of dienstensector.
De samenleving en het koopgedrag van de consument veranderen constant, en een stad en haar ondernemers moeten mee evolueren. Daarom lanceert stad Mechelen het magazine Plan O vol tips & tricks voor handelaars en ondernemers.
“We wilden de bestaande kennis en expertise nog directer en eenvoudiger tot bij de handelaar brengen in de vorm van een hapklaar magazine, dat de ondernemer gewoon in zijn brievenbus vindt en dat hij of zij kan lezen of doorbladeren wanneer het hem of haar uitkomt”, aldus schepen van Economie Katleen Den Roover.
Het resultaat van deze denkoefening is Plan O. Eerste hulp bij ondernemen. In het magazine komen zowel experts als succesvolle lokale handelaars aan het woord. De onderwerpen zijn erg divers: van de ontwikkeling van een goed concept, de communicatie erover en het combineren van een fysieke zaak met een online luik, tot het praktisch runnen van je zaak en het ombuigen van ontevreden klanten naar ambassadeurs van je zaak. Van de beginnende ondernemer tot de ervaren zaakvoerder, ieder vindt volgens de initiatiefnemers in Plan O wel een nuttige tip waarmee hij of zij zijn voordeel kan doen.
“We hopen met dit magazine de ondernemer niet enkel kennis bij te brengen, maar ook hem of haar te inspireren om eindelijk werk te maken van die webshop of nieuwe website, of om eens bij een ervaren collega binnen te springen voor extra hulp of uitleg.”
In eerste instantie mikt stad Mechelen met dit magazine op de meer dan 700 handelaars en ondernemers in de horeca en dienstensector, gevestigd in de binnenstad en stationsomgeving. Zij krijgen de komende week Plan O in de brievenbus. Meer info: www.mechelen.be/winkelstad/plan-o