Pipine, de pop-up van Amélie Van Campen en Timmerjan Lettany in de Mechelse Goswin De Stassartstraat, opent zijn deuren op 2 september. Het aanbod: producten van Belgische designers in de breedste zin van het woord. “Misschien zelfs zo breed dat het niet meer onder de definitie designer valt, maar dat is des te leuker!”, aldus Jan en Amélie.
Pipine is ondergebracht in een oude bakkerij. Vooraan is de winkel, en achteraan is het nieuwe atelier van Timmerjan.
Bij het uitzoeken van de creaties voor het assortiment van Pipine was er één heel belangrijk criterium: “We kiezen voor wat wij mooi vinden en zouden willen en kunnen kopen. Dat gaat van chocolade, juwelen, parfum en lollige kaartjes tot thee en schoenen.”
Je vindt bij Pipine onder meer de knappe handgemaakte strikjes van Comme Les Loups, juwelen van Nimzu en de heerlijke Mechelse chocolade van Mario Vandeneede van Chocolatoa.
Het aanbod is niet supergoedkoop, maar dat is onvermijdelijk. “De prijzen van Belgische producten liggen nu eenmaal hoger dan die van een mega keten. Maar we zijn zeker dat ze niet in een lageloonland zijn gemaakt en dat er geen kinderarbeid aan te pas kwam. Bij Pipine streven we er naar om kwaliteitsvolle producten aan te bieden tegen de correcte prijs. Het allerduurste stuk in ons aanbod kost 200 euro.”
De pop-up is open op woensdagnamiddag, vrijdag en zaterdag, en blijft open tot na de feestdagen. “Wat er daarna gebeurt, weten we nog niet. We willen nu uitproberen of de winkel rendabel is en vooral of hij te combineren is met onze andere jobs”, zegt Amélie. “Jan is timmerman en ik ben radiomaakster van opleiding. Ik werk als productie-coördinator bij een bedrijf dat radio- en tv-reclame maakt. Als de combinatie haalbaar is, maken we er eventueel een permanente winkel van, maar dat is nog toekomstmuziek.”