kantoorbeeld 5

PeopleWare biedt blokkers eerste hulp bij IT-vragen

LIER – De blokperiode komt er weer aan, en soms worstelen studenten in de blok met dringende vragen rond IT-vakken. Om hen te helpen, biedt het Lierse softwarebedrijf PeopleWare van 16 december tot en met 31 januari assistentie bij IT-vragen.

PeopleWare uit Lier maakt al 25 jaar lang unieke software. Er werken ongeveer 60 mensen bij de firma, waaronder een aantal experten die in Europa tot de top van hun vakgebied behoren. Zij staan nu klaar om alle studenten, ongeacht de richting die ze volgen, tijdens de examenperiode te ondersteunen met hun IT-vakken en vragen over softwareontwikkeling en programmeren.

Marc Schijvaerts, managing director: “Laat ons eerlijk zijn, de blokperiode is hel. Wij hebben de kennis in huis om studenten in nood te helpen met hun IT-vakken. Op die manier dragen we hopelijk ook ons steentje bij om de kloof te dichten tussen school en arbeidsmarkt.”

Studenten kunnen de ervaren sofware engineers van PeopleWare contacteren via WhatsApp, Messenger, Instagram, telefoon of mail. De student situeert kort en bondig het probleem. Is de vraag te complex om via deze kanalen te bespreken, dan kan er op heel korte termijn worden afgesproken op het PeopleWare-kantoor in de Duwijckstraat in Lier, voor persoonlijke assistentie op maat.

De dienstverlening loopt van 16 december tot 31 januari, van maandag tot en met vrijdag tussen 9 en 17 uur. Ze is beschikbaar voor bachelors in de toegepaste informatica, masters in de informatica en studenten uit alle richtingen (niet specifiek IT) die een IT-vak hebben en hiermee worstelen.