Peloton de Paris

Peloton de Paris vernieuwt na 5 jaar concept store

MECHELEN – Oprichters Wendy Janssens en Vincent Van Parys vieren binnenkort het 5-jarig bestaan van hun fietsbar Peloton de Paris. Om het hoofd te kunnen bieden aan de exponentiële groei van hun eigen fietskledinglabel en om hun bezoekers nog klantvriendelijker te verwelkomen, werd het interieur van de concept store drastisch veranderd, net zoals de website en het logo.

Peloton de Paris heeft zich van meet af op de internationale kaart weten te plaatsen. Eerst met de fietsbar zelf en de Peloton de Paris community, en daarna met hun eigen fietskledinglabel. De groei van de Peloton de Paris cycling lijn, die sinds twee jaar een spurt heeft genomen, noopte Wendy en Vincent tot een andere manier van aanpakken.

Wendy Janssens: “We hebben lang gezocht naar een grotere locatie, maar we hebben uiteindelijk beseft dat groter niet altijd beter is. Onze huidige locatie is ook bekend bij ons cliënteel, en heeft voor fietsers zeker geen slechte ligging zo dicht bij de vaart. Een grotere winkel had ons ook niet gelukkiger gemaakt. Wat we nu doen, geeft ons heel veel energie en we kunnen blijven focussen op ons voornaamste publiek: de sportieve fietser.”

Herinrichting winkel

Na een maand van intensieve renovatiewerken werd de store volledig in een nieuw kleedje gestoken. Nadat eind 2018 de fietsbar al heropend werd, is de herinrichting nu helemaal af. Ook de inkomdeur werd speciaal aangepast om de fietser mét fiets probleemloos binnen te laten komen. Vincent Van Parys zal in zijn gloednieuwe atelier voortaan wel enkel en alleen nog racefietsen, en dus geen stadsfietsen, herstellen.

Voor vrouwen werd er nu ook een aparte hoek geïmplementeerd. “Enkele jaren geleden zag je een eerste kentering. Nu is cycling razend populair bij vrouwen en op deze trend spelen we bij Peloton de Paris verder in.”

In de winkel zijn ook heel wat prachtige en iconische beelden van Peloton de Paris over de afgelopen jaren heen te bewonderen. De muren worden geflankeerd met fiets memorabilia. Zo hangt er de Europese en Belgische TT trui van kristallen fiets winnaar Victor Campenaerts en staat ook zijn kristallen fiets in de winkel. Daarnaast is er ook een soort altaar voorzien voor het allereerste fietstruitje van Peloton de Paris.

Speciale bidon

Het cycling label Peloton de Paris brengt uitsluitend eigen ontwerpen op de markt en staat voor hippe wielertenues met unieke designs. Vanaf begin april zal Peloton de Paris ook als een soort pop-up label met een groot deel van de collectie beschikbaar zijn bij het cycling café Pedaleur de Flandres in Gent.

Voor de lustrum verjaardag werd ook een speciale limited edition bidon ontworpen die klanten krijgen bij aankoop van een nieuwe jersey of broek uit de nieuwe collectie. De slechts 100 bidons zijn in de huisstijlkleuren van Peloton de Paris opgemaakt.

De vernieuwde concept store zal op donderdagavond 4 april officieel ingehuldigd worden met een happening met diverse gastsprekers uit de fietswereld waaronder Brett Richards van Handlebar Moustache.