Drie jaar na de oprichting loopt de Mechelse fietswinkel, koffiebar en kledingshop Peloton de Paris als een trein. Om de groei te ondersteunen, plannen uitbaters Wendy Janssens en Vincent Van Parys een crowdfundingcampagne. Dat meldt zakenzender Kanaal Z.
Het ondernemende duo hoopt volgens Kanaal Z tot 100.000 euro op te halen. Daarmee kan de kledinglijn verder worden uitgebouwd en kan eventueel een werknemer worden aangenomen die kan helpen bij het beheer van de webshop en het design van de wielerkledij. Ook het budget voor marketing zou met de opbrengst van de crowdfundingcampagne kunnen worden opgetrokken.
Wendy Janssens: “Wij hebben gisteren samengezeten met een eerste investeerder die ons zal begeleiden in dit project dat nog maar in de kinderschoenen staat. Wij zijn momenteel nog aan het onderzoeken welk platform het beste is voor wat wij nodig hebben en we hebben nog geen deadline vastgelegd voor wanneer we het online willen zetten.”
Voor de webshop is extra hulp zeker geen overbodige luxe. Meer dan de helft van de verkoop van de hippe kledinglijn voor fietsers gaat via de webshop naar de VS, Azië en Australië. Wendy en Vincent dromen ook van een dealernet in de VS en Azië. “Onze plannen zijn concreet voor het uitrollen van een dealernetwerk in die zin dat wij momenteel al beschikbaar zijn bij één dealer in Taiwan, en er zijn gesprekken gaande voor Singapore, Bangkok en Chicago. Wij doen momenteel onderzoek naar welke andere winkels opportuun zouden kunnen zijn voor ons merk.”