Eind vorige maand al kreeg de overname de nodige toestemmingen van diverse Europese mededingingsautoriteiten. Die toestemmingen waren de laatste horde voor de overname. Vorige week vrijdag werd de deal officieel beklonken, begin deze week zou VDL officieel communiceren.
In maart van dit jaar werd door de curatoren van Van Hool een bindend bod aanvaard en een principeovereenkomst gesloten met VDL. Hoeveel mensen VDL uiteindelijk zal tewerkstellen in Lier, en wat het bedrijf er precies zal bouwen, zou normaal snel duidelijk moeten worden. Eerder verklaarde VDL 300 tot 600 jobs te kunnen behouden. Dinsdag gaan de vakbonden alle loon- en arbeidsvoorwaarden finaliseren.
Tot slot is er nog het derdenverzet dat CIM Capital aantekende tegen de verkoop van de andere afdeling (Industriële Voertuigen) bij Van Hool. Die afdeling werd overgenomen door het Zuid-Afrikaanse GRW, dat voor 33 procent eigendom is van het Duitse Schmitz Cargobull. Het derdenverzet kwam maandag voor de ondernemingsrechtbank in Antwerpen, een uitspraak valt op 1 juli.