goedezaken

Ook Mechelse bedrijven tonen hun ‘Goede Zaken’ samen met Voka

Voka heeft de eerste week van september uitgeroepen tot de 'Week van de Goede Zaken', waarin zo'n 300 bedrijven tonen welke 'Goede Zaak' zij verrichten. Hiermee wil Voka aantonen dat economische en maatschappelijke meerwaarde creëren hand in hand gaat.

“Ondernemen, dat is economische omzet én maatschappelijke inzet”, verduidelijkt Tom Laveren, gedelegeerd bestuurder van Voka Mechelen-Kempen. “Dat willen we in heel onze regio en ook de rest van Vlaanderen laten zien met deze nieuwe campagne.”

Voka wil met de campagne Vlamingen positiever naar bedrijven laten kijken. “Ondernemingen hebben een positieve impact voor iedereen: werknemers, klanten, aandeelhouders, leveranciers en finaal voor de hele maatschappij”, legt Laveren uit. “De economie, dat zijn wij samen.”

Ook in de Mechelse regio zijn er verschillende bedrijven die een positieve afdruk achterlaten op de maatschappij. Zo helpt BMW & Mini-verdeler Patrick Smets uit Lier meer dan 65 procent van zijn klanten kiezen voor een geëlektrificeerde auto. Axudo uit Willebroek plantte dit jaar zo’n 250 m² bos, als eindejaarsgeschenk voor hun klanten en AXS Guard uit Mechelen slaagt er in om dagelijks 10 miljoen cyberaanvallen bij Belgische kmo’s te stoppen. Als dat geen ‘Goede Zaken’ zijn!