‘Work to weekend’, heet de nieuwe collectie van Van den Broeck. “Omwille van Corona werd dit geen grote collectie met galastukken, maar een kleinere capsulecollectie voor wie thuis, buitenshuis of op ’t werk mooi gekleed wil gaan. Het zijn flatterende ontwerpen met sprankelende motiefjes en stoffen die heel leuk aanvoelen”, vertelt Tylaine.
De Maison Tylaine-stijl laat zich vertalen als vrouwelijk, kleurrijk en een vleugje speels gedurfd. Quasi alle stukken van de nieuwe capsulecollectie worden op aanvraag met de hand gemaakt. ‘Work to weekend’ omvat zowel t-shirt, broek en rok als vest, shirt en blouse.
Maison Tylaine viert dit jaar het tienjarig bestaan. “Ik startte met Maison Tylaine nadat ik in 2010 deelnam aan het VTM-programma ‘De designers’ en doorstootte tot bij de twaalf laureaten.” Sindsdien waren onder meer Barbara Dex, Stéphanie Meire, Maartje Van Neygen, Maureen Vanherberghen en Maxine Michiels al het gezicht van Tylaine’s collecties. Maxine, dochter van Paul Michiels, stemde in om ook van deze nieuwe collectie weer het gezicht te zijn.
“Mijn collecties zijn glamoureus, voor elke vrouw. Maxine heeft dat vleugje glamour. Bovendien komt ze uit een muzikaal nest en staat ze fris en positief in het leven. Dat matcht helemaal met Maison Tylaine. Tot slot is ze net als ik afkomstig van Heist en willen we samen Heist mee op de kaart zetten”, zegt Tylaine. “Klopt helemaal”, bevestigt Maxine. “Ik bewonder Tylaine voor wat ze presteert in zowel mode als in muziek. En hoewel ik een echte cowgirl ben, maak ik mezelf ook echt graag girly mooi en vind ik het superleuk om voor Tylaine te shooten of modeshows te lopen.”