n-freguco-mehari-023-0094-6959-online-tapijten-2009-7850-20190718110017-5

Online Tapijten wil met eigen merk internationaal gaan

WILLEBROEK – Het College van burgemeester en schepenen van Willebroek heeft een werkbezoek gebracht aan Online Tapijten. Het familiebedrijf wil met zijn eigen merk Rugsman internationaal gaan.

Het College bezoekt geregeld lokale bedrijven en organisaties om kennis te maken met de directie en haar manier van ondernemen. Bedoeling is de relatie met het bedrijfsleven te versterken en op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwikkelingen.

Donderdag werden de politici bij Online Tapijten ontvangen door zaakvoerders Freddy De Smedt en Cristian Sanduc en mater familias José De Smedt.

Vier generaties ervaring

Online Tapijten is een echt familiebedrijf, waar nu de vierde generatie aan het roer staat.

Ilse Lenvain, schepen van Lokale Economie: “Al 60 jaar is de familie De Smedt aanwezig op dezelfde locatie in het hart van Willebroek, en geeft zij generatie na generatie het voorbeeld aan andere Willebroekse ondernemers. Over de generaties heen werkte de familie De Smedt met een groot hart voor Willebroek en de Willebroekenaars. 60 jaar succesvol aanwezig zijn in eenzelfde markt kan niet anders betekenen dan dat ze al 60 jaar kwaliteit leveren en anticiperen op wijzigende marktomstandigheden zowel naar producten als naar verkoopkanalen toe.”

Zo’n tien jaar geleden stapte het bedrijf over naar online verkoop. Cristian Sanduc zag in internetverkoop de opportuniteit om het engagement en de kwaliteit van het bedrijf tot ver buiten Willebroek te verspreiden.

De Smedt & Zonen werd omgedoopt tot Online Tapijten. Maar de liefde voor de Willebroekse thuisbasis bleef, met op de gekende locatie meer dan 1000m² fysieke toonzaal.

Ambitie

Freddy en Cristian bundelen al kun kennis en liefde voor het vakmanschap in het eigen merk Rugsman, dat een belangrijke speler is geworden op de markt van de tapijten. Freddy De Smedt: “We willen met Rugsman nog sneller groeien en daarvoor hebben we een andere structuur nodig. We zullen op middellange termijn onze aanwezigheid in verschillende Europese landen versterken.”

Begin 2020 kunnen de klanten kennismaken met een nieuwe virtual-realitytoepassing. Dit is een primeur voor de tapijtensector. Via een app zal de klant de producten die op de website worden aangeboden op zijn smartphone of tablet meteen in zijn eigen interieur kunnen bekijken.

Schepen Ilse Lenvain: “Het is duidelijk dat Online Tapijten een trendsetter is in de sector en dat ze toekomstgericht werken.”