MECHELEN – Telenet Business sloot woensdag de actie Scoor Lokaal Met Digitaal af. Daarmee probeerde het Mechelse bedrijf zoveel mogelijk Vlaamse ondernemers en KMO’s te ondersteunen bij het online promoten van hun business. De 200 deelnemende ondernemingen bereikten in totaal 5,7 miljoen klanten via Facebook.
Omdat heel wat Vlaamse ondernemers nog steeds niet online actief zijn, lanceerde Telenet Business de actie Scoor Lokaal Met Digitaal. Met dit initiatief wilde het bedrijf de drempel voor ondernemers naar online aanwezigheid verlagen.
Tweehonderd ondernemers namen deel aan de actie die een schot in de roos bleek te zijn: in totaal bereikten de deelnemende ondernemers 5,7 miljoen klanten via Facebook. 16.636 personen gaven een vind-ik-leuk, goed voor een gemiddelde van 86 likes per advertentie. 1.075 mensen deelden de advertentie met hun eigen netwerk en bijna 64.000 personen klikten uiteindelijk ook door naar de websites van de ondernemers.
Impact
Philippe Casaert van modezaak Cassari uit Mechelen is één van de ondernemers die mochten deelnemen aan de actie en hij is heel tevreden met het resultaat. “We kregen in een mum van tijd heel wat fijne reacties op de promo van de DigiBuzz en ook de Facebookcampagne was een succes. We bereikten ongeveer 16.000 mensen. We staan versteld van de impact en laten sociale media zeker niet meer links liggen.”
“De kracht van lokaal adverteren schuilt in de combinatie van online en offline aanwezigheid van je zaak. Al te vaak zijn ondernemers enkel offline aanwezig. Dankzij ons initiatief hebben we heel wat ondernemers kunnen overtuigen van de mogelijkheden die sociale media bieden. We kunnen dus spreken van een geslaagde actie”, vertelt Stijn Vander Plaetse van Telenet Business.
Scoor Lokaal Met Digitaal sluit aan bij De Digitale Versnelling, een campagne die in maart 2017 werd gelanceerd door Telenet Business. 15 experts worden op pad gestuurd om ondernemers en KMO’s digitaal advies te verschaffen. Intussen legden ze al meer dan 1.000 bezoeken af