Dieter De Smet (41), zaakvoerder van Omega Reizen in Willebroek en Hemiksem, wil op de nieuwe locatie net zoals in Willebroek een ruimer reisbureau met een moderne en frisse look inrichten waar klanten meteen worden meegezogen in de vakantiesfeer.
‘Zo komt er een aparte ruimte waar we de klanten door middel van videopresentatie kunnen meenemen op een virtuele toer door de reis van hun dromen”, vertelt Dieter. “Onze ervaring in Willebroek leert ons dat dit voor een absolute meerwaarde zorgt.”
Persoonlijke gids
“Mensen boeken tegenwoordig inderdaad veel meer online, maar die extra’s geven ons nog altijd een reden van bestaan. Zo zetten we ook heel sterk in op reizen op maat, met specialisatie in cruises en Amerika-reizen waarvoor we zelf telkens een persoonlijke gids samenstellen. Dat wordt heel sterk gewaardeerd en op die manier willen we van onze klanten ambassadeurs maken. Die mond-aan-mond reclame is de beste reclame die je kunt hebben.”
Die aanpak heeft Omega Reizen ook geen windeieren gelegd. “Door de jaren heen hebben we een sterke groei gekend, waardoor we in Hemiksem eigenlijk al een tijd té krap behuisd zaten. Een aantal jaren geleden kochten we het pand in Schelle al aan, maar omdat daar nog de kledingzaak was gevestigd, wilden we dit niet halsoverkop doorvoeren. Toen de zaakvoerster aangaf zelf op zoek te willen gaan naar een ander pand konden we de plannen vorm beginnen geven.”
De verhuis in Schelle gaat gepaard met een derde, extra medewerker die er aan de slag kan. De zaakvoerder mikt op eind oktober om de koffers te pakken en richting Schelle te ‘reizen’.