SINT-KATELIJNE-WAVER/MUIZEN/ZEMST – Ons land worstelt met het Coronavirus. Veel mensen werken van thuis uit. Vaak met de kinderen in huis. Richard van der Vieren en Maarten Serneels brengen met hun nieuwe bedrijf Ohana, de Wolvenkinderen Blijf-in-uw-Kot Survivalgids uit.
Roosje Koninckx uit Muizen en Richard Van der Vieren uit Zemst maakten vorig jaar hun auteursdebuut. Recepten en avonturen om kinderen uit hun kot te lokken, om buitenspelen en vuil worden weer hip en cool te maken. Dat werd het opzet van het boek Wolvenkinderen. Nu Corona daar min of meer een stokje voor steekt, geeft Richard samen met Maarten Serneels uit Sint-Katelijne-Waver een nieuwe impuls aan dat verhaal via Ohana.
“In uw kot blijven klinkt niet moeilijk, maar als ouders beseffen we dat het met een stel kinderen in huis makkelijker gezegd is dan gedaan”, vertelt het duo. “We kregen vanuit verschillende hoeken dramatische berichten van gezinnen over de combinatie thuiswerk en kinderen thuis. Dat zette ons meteen aan om een crisisvergadering te houden.”
Ohana creëert content via foto, video en storytelling. “Dit bedrijf staat nog in de startblokken, maar op het fluitsignaal konden we niet wachten”, vertelt Maarten Serneels. “Onze naam betekent letterlijk familie en laat het nu net families zijn die we met het eerste, eigen concept willen helpen.”
De crisisvergadering had dan ook meteen resultaat: een survivalgids die het in-uw-kot-blijven nét iets draaglijker maakt. Van Help eens een oudje! en The floor is lava! tot het houden van een omgekeerde dag en het planten van een eigen moestuin. Verveling zal zo niet in jouw huishouden voorkomen.
Om de kinderen niet helemaal uit hun online wereld te halen, is de survivalgids enkel online te vinden. Gratis ook, want the struggle is real voor ouders. Dagelijks worden er nieuwe activiteiten gepubliceerd. Voor jong én oud. Ook de hashtag #wolvenkinderen is inmiddels een goed ingeburgerd begrip op Instagram. Daar komt nu ook de hashtag #wolvenkinderenlockdown bij.