0619HVA073_Duurzaamheidscampagne_Campagnevisual_RR_A3_2

Noticed werkt campagne rond duurzaamheid uit voor Port of Antwerp

LIER – Port of Antwerp schakelde het Lierse communicatiebureau Noticed in voor de uitwerking van een interne campagne die personeelsleden moet overtuigen mee te werken aan een duurzamere haven.

Van hernieuwbare energie over werkbaar werk tot samenwerking met lokale organisaties: Port of Antwerp heeft een belangrijke rol te spelen als het gaat over duurzaamheid. Heel wat medewerkers zetten zich dagelijks in om de vooropgestelde sustainable development goals (SDG’s) waar te maken. Vanuit de insteek ‘iedereen kan een duurzame rol spelen’ heeft het Antwerpse havenbedrijf Noticed ingeschakeld voor een interne campagne.

Het concept draait rond zes duurzame protagonisten die een heldenstatus kregen als lid van de Sustainables. Ze vertelden elk hun verhaal in een videoreportage, op een eigen poster en via de digitale kanalen van het havenbedrijf. De campagne maakt een containerbegrip als ‘duurzaamheid’ of ‘sustainability’ erg concreet op de werkvloer, waardoor medewerkers zich ook meer aangesproken voelen.

Om de afvalberg kleiner te maken, heeft Port of Antwerp maatwerkbedrijf Kunnig (uit Hoboken) ingeschakeld om gadgets te maken van havenafval. Oude fietstassen werden namelijk omgetoverd tot pennenzakken en sleutelhangers. Noticed maakte ook een videoreportage over dit initiatief.