“Het idee van Burni is ontstaan op vakantie in Mexico, het land van de pikante kruiden. We kwamen na het drinken van slappe koffie hier voor het eerst op het idee om hier extra pit in toe te voegen zonder het te pikant te maken en de koffiesmaak te verliezen”, klinkt het. “Het ‘upspicen‘ van koffie is intussen al uitgegroeid tot een trend in Amerika en Burni brengt het nu ook naar België & Nederland.”
Een kop koffie hoeft dus niet saai te zijn, dachten de jonge starters. Hun saus, die makkelijk toe te voegen is aan koffie of zelfs cocktails, is gebaseerd op een Mexicaans kruidenextract, kaneel en agavesiroop. “Het prikkelt de keel op een lichte manier zonder dat de oorspronkelijke smaak van het drankje verloren gaat”, legt oprichter Michaël Schellemans uit.
De start-up richt zich in eerste instantie op horecazaken om mensen te laten kennismaken met de nieuwe trend. “Koffiezaken zijn regelmatig op zoek naar innovatieve producten die bij hun assortiment passen”, klinkt het. “Net zoals zout en peper onmisbaar zijn op elke tafel in een restaurant, kunnen nu ook koffiebars hun drankjes naar wens kruiden.”