De nieuwe wijnwinkel wordt in tegenstelling tot de pop-upstore wél een blijver. “Door de coronacrisis is de markt helemaal aan het verschuiven. Mensen consumeren meer thuis en leggen zichzelf daarbij graag in de watten. Ik wou die boot niet missen. Bovendien heb ik gemerkt dat de beleving die een fysieke winkel bidet toch nog steeds heel belangrijk blijft”, zegt Filip.
In eerste instantie zal Mertens vooral wijnen en champagne verkopen, maar naar de toekomst heeft hij nog andere plannen op deze locatie. “De focus blijft vooral liggen op onze eigen champagne Victor & Charles en op Spaanse wijnen. Maar daarnaast is er ook een aanbod van de betere Bourgogne en Bordeaux. Je kan dus zowel een lekkere en betaalbare wijn vinden bij Manero als wijnen uit het hogere segment. De winkel is ingericht volgens een nieuw concept die de mensen begeleidt in hun keuze van een aangepaste wijn. Die beleving is iets waar wij ons in onderscheiden van andere winkels.”
Voor de winkel is er parkeerplaats voor vijf wagens en onder de zaak is er een magazijn.