toyota

NewWorld wint de pitch van Toyota C-HR

MECHELEN – Toyota zoekt een idee- en activatie-agentschap voor de communicatie rond het nieuwe C-HR model en organiseerde daarvoor een pitch. Die is gewonnen door het Mechelse agentschap NewWorld van Wim Voss.

Het Japanse automerk Toyota wil in zijn communicatie rond het nieuwe C-HR model vooral focussen op singles en jonge koppels. Om deze doelgroep te triggeren, besloot Toyota een event-activatie te lanceren en hier door middel van een pitch het juiste idee- en activatie-agentschap voor te selecteren.

De winnaar van de pitch krijgt de kans om de activatie te ontwikkelen en volledig uit te rollen. Het Mechelse live-communication agency NewWorld kwam als winnaar uit bus met een uniek idee achter de C-HR.

Muziek

Wim Voss, ceo van NewWorld, ziet de samenwerking met Toyota alvast zitten. “Over de activatie mogen we nog niet te veel verklappen, maar we kunnen al meedelen dat het om een brand activation campagne gaat met muziek uit de kindertijd van de consument. Natuurlijk zullen de nieuwe C-HR modellen ook aanwezig zijn en op de voorgrond treden. Er zullen verschillende events plaatsvinden met een nationale coverage, te beginnen vanaf midden mei. Wij kijken er naar uit om aan de slag te gaan.”