HEIST-OP-DEN-BERG – Mylène, het Belgische beautymerk gekend van de homeparty’s, onderging de afgelopen jaren een hele transformatie. Met een eigen webshop springt het bedrijf uit Heist-op-den-Berg op de digitale trein. In mei wordt ook Mylène Health geïntroduceerd, een nieuwe lijn van voedingssupplementen die complementair is aan de bestaande producten.
Dankzij externe investeringen heeft het voormalige familiebedrijf uit Heist-op-den-Berg, dat recent de handen in elkaar sloeg met Vision Healthcare Group, zich de afgelopen drie jaar klaargestoomd om in de competitieve markt van cosmetica-, interieur- en onderhoudsproducten relevant te blijven. Naast de homeparty’s heeft Mylène met de eigen webshop nu een tweede rechtstreeks verkoopkanaal.
“Onze core business blijft mensen samenbrengen. De homeparty’s blijven dus een belangrijke steunpilaar. De keuze om nu ook in te zetten op digitaal als rechtstreeks verkoopkanaal aan de consument zal het bestaande model niet kannibaliseren maar net ondersteunen en een extra netwerk creëren”, vertelt ceo Alain Duperray.
800 consulenten gezocht
Sinds de oprichting brengt Mylène mensen samen op homeparty’s waar professioneel opgeleide consulenten voor persoonlijk advies zorgen. Jaarlijks worden er 77.000 homeparty’s georganiseerd in vijf landen (België, Nederland, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk), een aantal dat nog steeds blijft groeien. “De formule slaat nog steeds aan. In plaats van het volledige assortiment voor te stellen, evolueren de homeparty’s meer naar kortere thema-avonden, waarbij de focus ligt op een onderdeel van het aanbod zoals bijvoorbeeld geur, kleur of make-up”, aldus Alain Duperray.
Het beautybedrijf haalde vorig jaar een omzet van meer dan 30 miljoen euro en ook voor het komende jaar voorziet Alain Duperray een omzetgroei. Daarom is het merk op zoek naar 800 extra consulenten verspreid over heel België, Nederland en Frankrijk, die voor de producten van Mylène in hun regio homeparty’s organiseren.
In mei 2019 voegt het cosmeticabedrijf de nieuwe productlijn Mylène Health, met voornamelijk voedingssupplementen, aan het bestaande assortiment toe. Deze worden ontwikkeld in het eigen labo in het hoofdkantoor in Heist-op-den-Berg.