perita_ebook

Mindfuck de bezoekers van je website

MECHELEN – Hoe kan je de hersenen van de mensen die je website bezoeken beïnvloeden? Het e-book hierover, geschreven door Edwin Waelbers van het Mechelse Perita, maakt furore op sociale media. In het e-book leer je niet zozeer je potentiële klanten te misleiden, maar wel hoe je ze kan begeleiden en ondersteunen.

“Zo’n 80% van onze beslissingen gebeuren onbewust, instinctief en relatief impulsief. Onze hersenen hebben ook geen andere keuze. We kunnen immers onmogelijk alle informatie om ons heen verwerken, we moeten terugvallen op mentale binnenwegen om snel en effectief beslissingen te nemen”, legt Edwin Waelbers uit.

Het e-book ‘Mindfuck de bezoekers van je website’ leert je hoe je de imperfecties van ons brein beter ondersteunt, waardoor de gebruikers van je website een betere ervaring verkrijgen, zodat jij uiteindelijk meer omzet genereert.

Het boek leert je bijvoorbeeld hoe je het ankerprincipe kan toepassen. Slimme autohandelaren zetten hun duurste wagen vlakbij de ingang. Door deze auto met hoog prijskaartje eerst aan te bieden, lijken de andere wagen plots ‘koopjes’, waardoor er meer wordt verkocht.

“Hetzelfde principe kan je ook toepassen op een webpagina met tariefplannen. Ook daar kan je beter eerst het duurste product of dienst laten zien en dan afbouwen naar de goedkopere varianten”, verklapt Edwin Waelbers.

Het e-book bespreekt uitvoerig tien cognitieve denkfouten, incluis talloze voorbeelden en advies over hoe jij het zelf kan toepassen. Het e-book kan je gratis downloaden via de website van Perita.