MEWA is al meer dan 40 jaar actief op de Belgische markt. Vanuit haar vestigingen in Mechelen en Binche staat MEWA ten dienste van meer dan 7.500 kleine en grote ondernemingen, zowel ambachtelijke als industriële ondernemingen, die onder meer actief zijn in de metaalsector, de automobielsector, de voedingssector en tal van andere sectoren.
Het bedrijf verschaft en onderhoudt poetsdoeken, beroepskleding, veiligheidskleding, olieopvang- en voetmatten zodat het textiel langer bruikbaar is. Hun duurzame hergebruikprincipe ontlast klanten, spaart grondstoffen en beschermt het milieu.
Delen
Binnen het businessmodel van MEWA huurt men in plaats van aan te kopen, deelt men in plaats van te bezitten. Dit concept van textielsharing is een toonvoorbeeld van deeleconomie.
“De beslissing om de wielersport te sponsoren is weloverwogen”, zegt Antoine Menheere, administratief directeur van MEWA België. “De bedrijfswaarden van MEWA – waaronder persoonlijkheid, kwalificatie en milieu – passen perfect bij wat er leeft in de wielersport. Maar bovenal sluit het ‘sharing’ concept van MEWA naadloos aan bij waar het echt om draait in deze sport. Wielrennen is een teamsport. Het is niet ieder voor zich. Winnen is het resultaat van een gezamenlijke inspanning en een gemeenschappelijk streven. De buitengewone teamspirit die deze sport vereist, spreekt MEWA sterk aan.”
Duurzaamheid
CEO van Flanders Classics, Tomas Van Den Spiegel: “We zijn bijzonder verheugd over de samenwerking met onze nieuwe partner MEWA, die het wielrennen in de kern begrijpt en tezelfdertijd veiligheid en duurzaamheid hoog in het vaandel draagt.”
De voorbereidingen voor deze nieuwe samenwerking zijn momenteel in volle gang. De organisatoren, sponsors en iedereen die de wielersport een warm hart toedraagt, kijken uit naar de start van het wielerseizoen met de openingsklassieker Omloop Het Nieuwsblad, op 26 februari.