axelle moortgat

Mechelse onderneemster maakt indruk met pitch op Amerikaanse techbeurs

De Mechelse Axelle Moortgat heeft op de CES technologiebeurs in het Amerikaanse Las Vegas Voltex Energy voorgesteld, en met succes. Ze maakte met haar online platform indruk op de makers van 'Shark Tank', een Amerikaans tv-programma voor en over ondernemers dat wekelijks 4 miljoen kijkers trekt. Over een maand weet ze of ze ook effectief een doorbraak zal maken in the States. 

“Met Voltex Energy heb ik een online platform ontwikkeld dat prosumenten en consumenten met elkaar verbindt om overtollige elektriciteit te verkopen. Daar hangt een uniek matchingalgoritme aan vast zodat de gebruiker én verbruiker het beste rendement krijgen”, zegt Moortgat.

Dat concept kon ze dus op de CES-beurs pitchen in de preselecties voor Shark Tank. Dat programma is te vergelijken met Leeuwenkuil of Dragon’s Den, die enkele jaren geleden te zien waren op Vlaamse en Nederlandse tv. Shark Tank focust zich normaal enkel op Amerikaanse ondernemers, dus dat ze aan de preselectie mocht deelnemen, was op zich al bijzonder.

Moortgat maakt deel uit van een tiental ondernemers die met Voka Mechelen-Kempen op Trendsafari is op de CES-beurs in Las Vegas. Dat is de grootste technologiebeurs ter wereld. “Wat Axelle doet is een heel mooi voorbeeld voor andere ondernemers. Met onze Voka-Kamer bieden we hen op zo’n safari en op andere missies een springplank aan. Om hun netwerk te verbreden, om hun product of dienst in de kijker te zetten of om zelf nieuwe ideeën mee naar huis te nemen. Die springplank willen we blijven aanbieden”, zeggen Arne Vanlaer en Donaat Dieryck van Voka Mechelen-Kempen.