Om de onderlinge samenwerking tussen de Mechelse hotels en vergaderlocaties nog te verbeteren, heeft Meet in Mechelen een ambassadeursdag georganiseerd. Daarbij gingen hotelverantwoordelijken op bezoek bij eventlocaties en omgekeerd. Dit om elkaar beter te leren kennen en om samen meer events naar Mechelen te halen.
2016 was een topjaar voor Meet in Mechelen. “Samen met de Mechelse MICE-partners overtuigt het congresbureau Meet in Mechelen bedrijven om voor Mechelen te kiezen als bestemming voor hun volgende event of teambuilding”, zegt schepen van Toerisme Björn Siffer. Het aantal aanvragen voor een vergadering, event of teambuilding steeg met bijna 50% ten opzichte van 2015. Er werden maar liefst 200 dossiers behandeld, tegenover 132 in 2015.
Met een ambassadeursdag zet Meet in Mechelen in op nauwe samenwerking met een open sfeer tussen haar partners. “Partners leren elkaar en het aanbod kennen, waardoor ze in de toekomst sneller naar elkaar zullen doorverwijzen.” Meet in Mechelen voorziet ook een vorming van alle betrokkenen.
Tijdens deze ambassadeursdag werden enkele bijzondere locaties bezocht, zoals het ondernemershuis Oh!, Stassart11, de Salons Van Dijck, het Diocesaan Pastoraal Centrum, de Heilige Geestkapel en Den Breckpot. Er werd ook een bezoek gebracht aan enkele hotels met bijzondere faciliteiten, zoals Hotel Elisabeth, Het Anker, Hotel Vé, Novotel, Holiday Inn Express en Martin’s Patershof.