MECHELEN – Het Mechelse bedrijf 25th Group van CEO Wim Voss investeert in Hashting Solutions uit Lint. Hashting is actief in vijftien landen en ambieert een wereldwijde referentie te worden in mobiele marketing technologie.
Hashting ontwikkelde een unieke software waarmee merken rechtstreeks in een 1-op-1 communicatie kunnen treden met consumenten door gebruik te maken van dagdagelijkse communicatiekanalen zoals SMS, WhatsApp, Messenger, enzovoort. Op die manier ontwikkelden ze bijvoorbeeld een digitaal alternatief voor kortingsbonnen.
Hashting is nu al actief in vijftien landen maar wil internationaal nog sterk doorgroeien. Onder de klanten van Hashting zitten bekende namen als Unilever, Soudal en Mars. Vooral in Azië, Zuid-Amerika en Afrika wil het bedrijf groeien.
Dit ambitieuze investeringsplan van Hashting wordt ondersteund door de inbreng van twee nieuwe aandeelhouders: de Mechelse ondernemer Wim Voss (25th Group) en Christian Bielen (ex KPMG, Thinkerbell Displays). Het bedrijf kreeg daarnaast ook een financiering van de investeringsmaatschappij PMV en BNPP Fortis. In totaal werd er ongeveer een miljoen euro opgehaald. Hashting wil zijn omzet van 1 miljoen euro in vier jaar tijd verachtvoudigen.
Wim Voss, de CEO van 25th Group is blij dat hij de ervaring en het netwerk van de andere bedrijven binnen zijn groep kan aanwenden om de ambities van Hashting internationaal kracht bij te zetten. “Met 25th Group zijn wij reeds aanwezig in een breed spectrum van specifieke communicatiekanalen. Door deze investering in Hashting ontluiken wij voor onze klanten een nieuw aanvullend digitaal segment.”