MECHELEN – Grava is een digital performance marketing agency uit Mechelen. Ze werden door FEBIAC onder de arm genomen om de digitale marketing tijdens het 98ste Autosalon in Brussels Expo naar een hoger niveau te tillen.
“De doelstelling is dubbel. Enerzijds willen we de Belgen massaal naar het Autosalon krijgen, iets dat in andere landen steeds moeilijker blijkt. Anderzijds wil FEBIAC in België laten zien dat auto’s en moto’s ook deel uit kunnen maken van een moderne mobiliteitsvisie”, zegt Anja Helsen, Communication & Media Manager Salon bij FEBIAC.
Grava zette een gediversifieerde strategie op met aangepaste creatives, kanalen, targeting en storytelling voor verschillende doelgroepen. Zo krijgen liefhebbers en trouwe bezoekers van het Autosalon een andere beleving dan wie effectief op het punt staat om een auto te kopen of wie vanuit het perspectief van de professional naar mobiliteitsoplossingen zoekt.
Grava vertaalde deze strategie vanuit de doelgroepen naar geschikte methodes en briefte de creatieve partner, La Superboite, over wat nodig was om de strategie te doen slagen.
Bij de campagne zijn heel wat stakeholders en partijen betrokken. Er zijn de leden van de automobielfederatie zelf uiteraard, maar ook Brussels Expo, de creatieve en technische partners, en de mediahuizen waarmee historische afspraken en samenwerkingen bestaan.