MECHELEN – De coronacurve gaat stilaan de goede kant uit, maar voor het zorgpersoneel wegen de laatste loodjes nog altijd even zwaar. Ze kunnen nog steeds alle steun gebruiken. De Rotaract Mechelen, Rotary Mechelen Opsinjoor, Rotary Mechelen en Rotary Bonheiden nemen daarom het initiatief om hortensia’s te verkopen.
Voor elke verkochte hortensia schenkt de club er ook één aan het personeel van de ziekenhuizen in Mechelen en Bonheiden. “De verkoop en de verdeling van de hortensia’s gebeurt door vrijwilligers. Dat vrijwilligerswerk gaan we professioneel organiseren, om zo efficiënt mogelijk hortensia’s vanuit de verdeelpunten naar de mensen te brengen,” aldus Tom Moortgat, lid van de Rotary en CEO van het Mechelse IT-bedrijf Avento.
Het initiatief zal zonder twijfel op de nodige aandacht kunnen rekenen. Maar ook de manier waarop het georganiseerd wordt, verdient belangstelling. “Hiervoor gaan we onze software gebruiken. Die bevat routeplanning en het opstellen van een schema voor de vrijwilligers die de planten met zo weinig mogelijk tijdverlies naar de mensen brengen vanuit enkele verdeelpunten. De locatie van die verdeelpunten zal eveneens volgens de taaklast met deze software bepaald worden. De software en het implementeren ervan doet Avento uiteraard gratis,” aldus Tom Moortgat.
Dat klinkt indrukwekkend, maar is voor Avento ‘een fluitje van een cent’. Met zijn internationaal gewaardeerde software voor marketing en CRM zorgt Avento ervoor dat de vertegenwoordigers van Duvel Moortgat, AA Drinks, Van Marcke… hun werkdag optimaal organiseren. De levering van de hortensia’s in het Mechelse bezorgen gaat dus zeker lukken.
Bestellen kan nog tot en met 3 mei via https://www.ticketgang.be/tickets/rotaract-mechelen
Avento is actief in 40 landen en bedient meer dan 500 merken. “Onze bedrijfsfilosofie wordt samengevat in de slogan ‘Fearless leading in the field’. En dat is exact wat ook de zorgverleners vandaag doen,” besluit Tom Moortgat.