Studio Spits koppelt strategie aan storytelling in het teken van duurzaamheid. En richt zijn pijlen op middelgrote en grote ondernemingen. Die moeten straks rapporteren volgens de nieuwe Europese richtlijn CSRD of Corporate Sustainability Reporting Directive.
“Al in 2025 moeten de eerste bedrijven verslag uitbrengen over hun impact in het boekjaar 2024”, vertelt medeoprichter Jan Beyne van Route 2030. “Ook de roep van de samenleving om oprecht en verbindend te communiceren klinkt steeds luider”, vult Sam De Cock aan.
Een sterk verhaal is voor het gloednieuwe bedrijf onmisbaar om impact te creëren. “Zodra de eerste zaadjes voor duurzaam ondernemen geplant zijn in de organisatie, zorgt beklijvende communicatie voor verbinding”, zegt Sam De Cock. “Neem je eigen medewerkers mee vanaf dag één. En ga in dialoog met je leveranciers, klanten, aandeelhouders en buren.”
Op 27 april geven de mannen van Studio Spits een eerste gratis webinar onder de titel ‘Helder zicht op duurzaam ondernemen’. “In anderhalf uur onthullen we wat je moet weten om te bouwen aan positieve impact – praktische tips en denkoefeningen inbegrepen”, aldus Jan Beyne.
Meer info: www.studiospits.com.