Toerisme

Mechelen wil terug meer zakentoeristen

MECHELEN - Nu het vrijetijdstoerisme stilaan weer op gang komt, wil Mechelen ook het congres- en zakentoerisme weer op de rails krijgen. De campagne ‘Klinkt als Mechelen’ wordt daarom uitgebreid. De stad geeft kortingen op tal van bezienswaardigheden, activiteiten en attracties aan bedrijven die in Mechelen komen vergaderen of zakenetentjes organiseren.

“Eerder dit jaar lanceerden we ‘Klinkt als Mechelen’ voor citytrippers. Met de campagne beloonden we toeristen die voor meerdere dagen in Mechelen kwamen logeren. Zij kregen van ons een pakket waardebonnen cadeau ter waarde van 50 euro om te besteden in Mechelen. Dit aanbod wordt wegens succes in het najaar hernomen”, legt schepen van toerisme Björn Siffer uit.

Vanaf vandaag richt de stad zich met de campagne dan weer tot alle Belgische bedrijven. “Naast het vrijetijdstoerisme is ook het zakentoerisme erg belangrijk voor Mechelen. Nu telewerken niet meer verplicht is en grotere bijeenkomsten weer kunnen, hopen we zo snel mogelijk weer zakentoeristen in Mechelen te mogen verwelkomen.”

Wie voor 31 maart 2022 een vergadering of B2B-zakenetentje in Mechelen organiseert bij een van de deelnemende partners, krijgt per uitgaveschijf van 250 euro, exclusief btw en exclusief overnachting, een voucherboekje t.w.v. 50 euro cadeau om te besteden bij verschillende bezienswaardigheden, activiteiten en attracties. De voucherboekjes worden overhandigd bij aankomst in Mechelen en blijven geldig tot 30 juni 2022. Met deze actie wil de stad dus een terugkomeffect creëren.

20 Mechelse vergaderlocaties en restaurants doen aan de actie mee. Het voucherboekje ‘Klinkt als Mechelen’ bestaat uit tien scheurvouchers van 5 euro korting op 22 bezienswaardigheden en attracties: van een bezoek aan Planckendael, het Speelgoedmuseum, Museum Hof van Busleyden, Kazerne Dossin, het Kunstuur of Technopolis tot activiteiten zoals suppen, een boottochtje op de Dijle of op ontdekkingstocht met gids…

“Met deze actie geven we zowel de Mechelse restaurants als vergaderlocaties, de lokale handelaars, toeristische ondernemers, horecaondernemers, musea en andere attracties een duurzaam duwtje in de rug”, besluit Björn Siffer.

https://meetin.mechelen.be/klinktalsmechelen