MECHELEN – Mechelen Leeft, dé fundraiser en hét B2B-evenement voor het bedrijfsleven in en om Mechelen, is op 24 mei aan zijn 22ste editie toe. Organisator Ronde Tafel Mechelen koos opnieuw voor Lamot en hoopt op een recordbedrag voor een reeks lokale goede doelen.
Na vijf jaar elders strijkt Mechelen Leeft opnieuw neer in Lamot, met traditioneel een B2B-evenement met diner en daarna een knalparty.
“Momenteel is reeds meer dan 80% van de B2B kaarten en pakketten de deur uit richting bedrijven als Willemen, Stad Mechelen, Open VLD, Cargill, Blueground, Ordina, BNP Paribas Fortis, Juma… aangevuld met kleinere lokale partners. Intekenen kan nog tot 19 april”, zegt Jakob Mignon van Ronde Tafel Mechelen.
“Dit jaar gaan we voor een absolute recordopbrengst. Dit willen we realiseren door nog beter met ons budget om te gaan en door een knaller van een party na het B2B-gebeuren. We hebben een DJ line up van Mechelse gevestigde waarden als Moonclub, Mirage, DJ Kurt Verheyen en Radio Botanique.”
De goede doelen die genieten van de opbrengst van het evenement, worden elk jaar zorgvuldig uitgekozen. “In het najaar organiseren we twee sessies waarop we telkens drie tot vijf goede doelen uitnodigen om zichzelf te komen presenteren. Hieruit kiezen we dan de goede doelen die we het komende jaar willen sponsoren. De afgelopen twee jaar waren alle goede doelen zo overtuigend dat we ervoor gekozen hebben om de opbrengsten (telkens de volledige winst van Mechelen Leeft) te verdelen over alle gepresenteerde lokale goede doelen.”
Met de opbrengst van Mechelen Leeft 2018 werden dit jaar deze lokale goede doelen gesteund: Barts Weg vzw, De Ark Mechelen, De Kleine Prins, Stichting Delacroix en Pinocchio vzw.