“Exact een week voor de verkiezingen zetten we meer dan ooit de meerwaarde van kwaliteitsvolle winkelbeleving centraal”, zeggen handelsfederatie Comeos en de ondernemersorganisaties Unizo en UCM, die het jaarlijkse klantenweekend organiseren.
Met het evenement willen ze “de cruciale rol van de handel- en dienstensector” in de kijker zetten.
In Mechelen zijn er onder meer liveoptredens, straatanimatie, pop-upmodeshows en een markt voor eerlijke en duurzame kledij. Radio2 zendt ook live uit vanuit de Onze-Lieve-Vrouwestraat.
“We laten geen gelegenheid voorbijgaan om Mechelen op de kaart te zetten als gezellige winkelstad. Het Weekend van de Klant is een mooie gelegenheid, zeker nu we gaststad zijn. Dit evenement is niet alleen een stimulans voor de lokale economie, maar ook een gelegenheid om nieuwe bezoekers kennis te laten maken met onze stad”, zegt Greet Geypen, Mechels schepen van Economie. “We hebben hard gewerkt om een aantrekkelijk programma samen te stellen dat jong en oud zal aanspreken. De handelaars spelen hierin een sleutelrol, want zij zijn hét gezicht van onze stad tijdens dit weekend.”
“Voor de stad is het een kans om nog meer bezoekers te verwelkomen en hen te laten kennismaken met wat Mechelen allemaal te bieden heeft. Iedereen wint bij dit evenement”, aldus Geypen.
“Dit weekend vormt een mooie afsluiter van een zomer vol bruisende evenementen. Deze zomer hebben we bijzonder goed samengewerkt tussen stad, handel en horeca”, zegt Kristof Calvo, voorzitter van Mechelen Feest. “Bijvoorbeeld de extra initiatieven vanuit de horeca tijdens Maanrock, de Parkpop4Kids met koopzondag of de succesvolle editie van het Doerak Festival door Kafee Zapoi. Mechelen heeft zich de afgelopen maanden getoond als een levendige en gastvrije stad, en dat feestelijke gevoel wordt tijdens het Weekend van de Klant verder gezet. Dat lukt alleen maar door zo goed samen te werken”, aldus Calvo.