MECHELEN – Visit Mechelen kondigt in samenwerking met de Mechelse brouwerij Het Anker een uitbreiding van het toeristisch aanbod aan. De Maneblusser Wandelzoektocht werd vernieuwd en besteedt extra aandacht aan het Bourgondische jaar.
De wandelzoektocht werd grondig herbekeken en aangepast om op een interactieve manier een nieuw deel van de Mechelse binnenstad te ontdekken. Dat gebeurt aan de hand van nieuwe tekst- en fotovragen, en interessante weetjes over wat je pad kruist, krijg je er gratis bij.
Kinderen hoef je zeker niet thuis te laten, want bij de wandelzoektocht hoort tevens een gratis kinderzoektocht.
“Het concept en de uitwerking, zowel qua inhoud als qua look and feel, zijn door Het Anker uitgewerkt”, zegt Els Van Itterbeeck van Het Anker. “In samenspraak met Visit Mechelen werd het coverbeeld genomen bij het Hof van Busleyden als link naar het Bourgondisch jaar. Visit Mechelen verkoopt dit product eveneens via hun balie als toeristisch aanbod en activiteit voor de Mechelaars zelf.”
Daarnaast heeft Brouwerij Het Anker nog een heel toeristisch aanbod uitgewerkt onder de vorm van groepspakketten. “Hierbij kunnen groepen een bezoek aan de brouwerij of de stokerij combineren met een aanbod van onze Mechelse partners, zoals Rederij Malinska of Ontpop. Nieuw in het pakket 2019 is Maneblusser bezoekt, een combibezoek aan brouwerij of stokerij en het Hof Van Busleyden.”
Interactief
Mechelen besteedt dit jaar extra aandacht aan het Bourgondische jaar en neemt de bezoekers mee in het rijke verleden van de Bourgondische Dijlestad.
Het recent gerestaureerde Hof van Busleyden, dat mee opgenomen werd in de zoektocht, vertelt op een interactieve manier het verhaal van de Bourgondische Nederlanden. Als bezoeker ontdek je hoe Bourgondiërs naar de stad keken, hoe ze met macht omgingen, en wat voor hen meesterschap en vakmanschap betekenden.