Ook dit jaar zet Maes de Belgische consument aan om zich in te zetten voor zijn vereniging. Iedere Belgische club kan onder het motto Bier drinken voor het goede doel?! tot 1.000 euro verdienen om de clubkas te spijzen. Het opzet is simpel: verzamel met je vereniging zo veel mogelijk blauwe kroonkurken of lipjes van Maes of Maes Radler. Per duizend kroonkurken en/of bliklipjes stort Maes 100 euro in de clubkas. 1.000 euro is het maximum dat een club op die manier kan verzamelen.
Het verenigingsleven is een sterk sociaal fundament en zit stevig ingebakken in onze Belgische cultuur. Omdat heel wat clubs de laatste jaren te kampen hebben met financiële tekorten, omdat Maes het belang van deze clubs wil onderstrepen en hen bovendien een ruggensteuntje wil bieden, organiseert het bedrijf voor het tweede jaar op rij een nationale campagne, dit keer onder het credo: ‘Bier drinken voor het goede doel!?’. Hiermee mobiliseert de bierbrouwer Belgische consumenten om zich volop te engageren voor hun eigen vereniging of die van een vriend, familielid of kennis.
“Vorig jaar gingen maar liefst 1719 verenigingen de uitdaging aan, dat is bijna 10% van alle Belgische clubs. Samen zamelden zij meer dan 1,2 miljoen kroonkurken en lipjes in. Maes kon zo in totaal 121.000 euro schenken”, zegt Karolien Wouters, Marketing Manager bij Alken-Maes
Het opzet en concept van de actie blijven grotendeels hetzelfde als vorig jaar. “Op basis van de feedback die we hebben ontvangen, is wel besloten om deze editie één maand langer te laten lopen, namelijk 4 maanden. Bovendien kun je nu niet alleen deelnemen met het uitgebreide Maes-assortiment, maar ook met de diverse Maes Radler varianten”, aldus Karolien Wouters.