LIER – De sterke verankering van voetbalclub K. Lyra-Lierse in de Lierse community krijgt nog een extra dimensie. K. Lyra-Lierse heeft haar business club boven de doopvont gehouden. De Lyra-Lierse Business Club verenigt bij de start al 75 leden en hoopt op korte termijn nog gevoelig uit te breiden.
Lyra-Lierse hoopt een bindmiddel te kunnen zijn voor ondernemers uit Lier en directe omgeving.
De Lyra-Lierse Business Club wil haar leden interessante zakelijke contacten bezorgen, met focus op aankoop- én verkoopopportuniteiten.
“Het is nu eenmaal zo: goede vriendschappelijke relaties leiden vaak tot klanten, tot waardevolle contacten, ideeën en groei”, zegt commercieel verantwoordelijke Werner Mens.
Een business club staat of valt met de kwaliteit van haar leden. “Wij zijn heel duidelijk: onze leden zijn de decision makers in hun bedrijf”, aldus Werner Mens.
De leden kunnen elkaar ontmoeten in de business lounge van de club, tijdens en na de 15 diners rond de competitiewedstrijden. Er zullen jaarlijks ook minstens twee topevenementen buiten het voetbal georganiseerd worden. Verder peilt de club naar de wensen van de leden. “Daarom houden we bij de start al een enquête onder de leden zodat we de werking van de business club nog kunnen verfijnen”, aldus Werner Mens.
Digitaal platform
Alle leden krijgen exclusief toegang tot een digitaal platform dat wordt uitgebouwd rond de business club. Het is gekoppeld aan de clubwebsite en is raadpleegbaar via smartphone. Via dit platform kunnen leden van de business club relevante informatie (contact & business) uitwisselen, inschrijven op clubevents of diners en een zicht krijgen op de inschrijvingen van de andere leden.
Ze kunnen er ook nieuws posten over hun eigen bedrijf of leden uitnodigen voor events die hun bedrijf organiseert. Commercieel verantwoordelijke Werner Mens is er fier op: “Een dergelijk platform is ronduit uniek op amateurniveau in het Belgisch voetbal”.