Het Mechels marketingbureau Luon heeft voor Midas België een oplossing uitgewerkt om klanten- en marketingdata te visualiseren. De service is gebouwd op het door Luon ontwikkelde performance analytics platform LMAx.
Midas, specialist in merkonafhankelijk wagenonderhoud en met 40 garages verspreid over België, wil zijn marketinginspanningen in klantengroei en -retentie optimaliseren. Dit kan door de profielen, het gedrag en de waarde van klanten en de daaraan gekoppelde opportuniteiten beter in kaart te brengen.
Om dit te realiseren, zet Luon een centraal platform in dat data structureert, analyseert en in scoringsmodellen verwerkt. De tool brengt daarvoor informatiestromen samen, zowel vanuit de Midas-garages als vanuit prospectiekanalen.
De resultaten worden gepresenteerd op het online Midas Marketing Performance Dashboard. Dit is een speciaal ontwikkelde interface, die de relevante marketinginformatie op een attractieve en heldere manier ter beschikking stelt van de gebruiker. De marketeers van Midas krijgen zo een beter zicht op het aankoopgedrag van hun klanten en prospects en op de factoren die dit gedrag beïnvloeden. De interactieve detailinformatie en de verbanden die de marketingtool legt, maken het mogelijk om klanten doelgerichter te benaderen, scores en KPI’s te analyseren en campagnes beter te plannen. Bovendien kunnen de verworven data-inzichten intern op een heldere manier worden gedeeld.
Wendy Van Dam, marketing manager van Midas België, bevestigt dat de implementatie van het door Luon ontwikkeld Midas Marketing Performance Dashboard een succes is. “We zijn zeer opgetogen over deze ergonomische en gebruiksvriendelijke tool.”
Het Mechelse Luon is gespecialiseerd in customer relationship marketing. Via slimme campagnes en programma’s bouwt het bureau dialogen, langdurige ervaringen en rendabele relaties tussen merken en hun doelgroep. Luon werkt onder meer voor Unilever, Sony, Educam, Tech Data, Midas, Eni, Worldline, Mondelez en Ello Mobile.